loading...
سایت بیت الذاکرین
تابلو اعلانات سایت


         بِسْمِ رَبِّ اَلشُّهَدَاءِ وَاَلْصِّدِیقِینَ



.::به به اولین و بزرگ ترین سایت جامع اموزش مداحی و دانلود مداحی سایت بیت الذاکرین خوش امدید::.

                                               مدیر سایت 





 
حاج امیر عباسی

خادمین بیت الذاکرین بازدید : 202 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (1)
من شنيده ام بعضي از جوانان، قبل يا بعد از هيات و يا حتي به اسم هيات از خانه خارج شده و به قهوه خانه و پاي قليان و ... مي روند. قلياني شدن كه نتيجه هيات نيست، نتيجه هيات بايد درس گرفتن از ادب و مروت و مردانگي حضرت عباس(ع) باشد.
به گزارش عقيق، شب بيست و هشتم ماه مبارك رمضان در هيات عشاق الحسين(ع) مسجد شهيد بهشتي با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين مهدي دانشمند و مناجات خواني حاج علي قرباني برگزار شد.

گزيده اي از سخنان حجت الاسلام دانشمند با موضوع شرايط، لوازم و آداب امر به معروف و نهي از منكر را در ادامه مي خوانيد:

* انسان اگر براي خدا سخن بگويد و امر به معروف و نهي از منكر كند، خدا نيز كمكش كرده و سخناني را بر زبانش جاري مي كند كه به بهترين شيوه كارها پيش برود اما اگر كار براي خدا نباشد و جنبه خودنمايي و تحقير ديگران و... داشته باشد بعضا نتيجه برعكس هم مي شود.

* هواي نفس، منيت و اهداف شيطاني امر به معروف و نهي از منكر را خراب مي كند. يكي از نشانه هايي كه مشخص مي كند فرد كارش براي خدا بوده و هدف ديگري ندارد اين است كه فرد را جلو شخص سومي موعظه نكند و در موقعيت و زمان مناسب ديگري به خود آن فرد تذكر دهد. پيغمبر(ص) فرموده كه اين كار (نصيحت فرد در برابر شخص سومي) مانند پاشيدن خاك روي صورت فرد است.

** زني كه با حضور مادر انسان در كنارش موافق نيست شيطان است

* من در پرانتز چند مطلب را در مورد جامعه امروزي عرض كنم. شما نگاه كنيد در جامعه روز به روز بي حرمتي به بزرگان، بي تربيتي افزايش مي يابد؛ چرا خانه سالمندان بايد جمعيتش افزايش پيدا كند؟ شرف و مردانگي و مروت كجا رفته؟ مي گويد زنم با اين كه مادرم را در كنار خود نگه داشته و به او برسم موافق نيست. اين زني كه با حضور مادر انسان در كنارش موافق نيست، زن نيست شيطان است. فرقي نمي كند اگر مرد هم اين كار را مي كند هم كار اشتباهي است.

* يكي از دلايل اينكه برخي از جوانان امروزي به راه صحيح نمي روند، نبود الگوي مناسب در خانواده و اقوام است. دختري كه مادر، خاله و عمه اش به دين و دينداري مقيد نيستند از چه كسي بايد الگو بگيرد؟!

* يكي از معاني تريبت و يا بهتر است بگوييم از نتايج تربيت صحيح، احترام به بزرگتر است. بايد به اين نكته هم دقت داشت كه اگر قرار است به برادر كوچك تر نصيحتي هم بشود، در خفا و پنهاني رخ دهد تا غرورش شكسته نشود. اگر برادر شما از شما محبت نبيند، فردا روز جذب فرد ديگري مي شود و من و تو نوعي نيز در گناه او شريك هستيم.

* اميرالمومنين علي(ع) مي فرمايد عاقل كسي نيست كه خوب را از بد و دوست را از دشمن تشخيص دهد؛ عاقل كسي است كه خوب را از خوب تر و بد را از بدتر تمييز دهد.

* يكي از آن مطالبي كه بايد در امر به معروف و نهي از منكر به آن دقت داشت، تشخيص اولويت ها است. اين كه بدانيم كدام كار در شرايط زماني و مكاني به وجود آمده بهتر و موثر است. اگر قصد نصيحت كسي را داشتيم به مكان و زمان خيلي دقت كنيم و هر حرفي را در هر شرايطي نزنيم.

** نبايد نتيجه هيات ها، قلياني شدن جوانان باشد 

* من شنيده ام بعضي از جوانان، قبل يا بعد از هيات و يا حتي به اسم هيات از خانه خارج شده و به قهوه خانه و پاي قليان و ... مي روند. اين جاي تاسف است كه جوان 16 تا 20 ساله ما به اسم جوان هياتي و مذهبي به اين جور اماكن برود. تمام مراجع تقليد فتوا داده اند كه دود مضر از جمله قليان براي جوان حرام است. قلياني شدن كه نتيجه هيات نيست، نتيجه هيات بايد درس گرفتن از ادب و مروت و مردانگي حضرت عباس(ع) باشد.

پس از سخنان حجت الاسلام دانشمند، حاج علي قرباني به خواندن مناجات پرداخت كه در ادامه اشعار خوانده شده توسط وي را ملاحظه مي كنيد:

من گریه میکنم که تماشا کنی مرا / مانند طفل گمشده پیدا کنی مرا

حجت قبول دلبر احرام بسته ام / ای کاش در دعای خودت جا کنی مرا

با گریه کردن این دل من زنده می شود / دل مرده آمدم که تو احیا کنی مرا

اسباب زحمت تو شده اين گدا ولي / هرگز مباد از سر خود وا كني مرا

تو سفره دار گریه ي ماه محرمی / چشمی پر اشک میشوم گر احیا کنی مرا

بيت الحرام سينه زنان كوي كربلاست / دارم اميد ، مُحرم آنجا كني مرا

همراه خویش زائر شش گوشه ام کنی / خاک قدوم اکبر لیلا کنی مرا

اي روضه خوانِ تنگِ غروب منا بيا / پرچم به دوش ماتم كرب و بلا بيا

به گزارش عقيق، دهه سوم مراسم مناجات خواني شب هاي مسجد شهيد بهشتي با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين دانشمند و مداحي ذاكرين اهل بيت(ع) از ساعت 22:30 در خيايان پيروزي، خيابان نبرد، ميدان نبرد ادامه دارد.

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
شهدا را یاد کنید با یک ذکر صلوات روابط عممومی سایت:09398301649
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایااشعار+سبک مورد پسند شما هست
    لوگوی دوستان

    کتیبه بزرگ ترین مرجع ابزار و طرح های مذهبی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 135
  • کل نظرات : 580
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 312
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 368
  • بازدید ماه : 959
  • بازدید سال : 9,606
  • بازدید کلی : 253,084